postakte

ActaLibra update van 31 oktober 2019

Ingediend door FilipVW op wo, 06/11/2019 - 11:30

Overzicht van de verbeteringen en aanpassingen in de ActaLibra update van 31 oktober 2019.
o.a. met

  • nieuwe module Post-akte dashboard 
  • opvolging van het uitreiken van uw facturen 
  • voor Biddit, aangepaste schaal voor wettelijke kosten ovd vast bedrag
  • andere aanpassingen en verbeteringen in ActaLibra

lees meer...

 

ActaLibra updates van mei 2019

Ingediend door FilipVW op vr, 10/05/2019 - 17:00

Overzicht van de verbeteringen en aanpassingen in de ActaLibra updates van mei 2019.
o.a. met

  • eDepot onderhandse akten sync naar DossierManager 2.4
  • Nieuwe vennootschapsvormen vanaf 1 mei
  • Tussenkomende notaris via associatie kiezen
  • Extra AKB-model voor BIDDIT (vanaf 10 mei)
  • Andere aanpassingen in ActaLibra, met o.a.
    Snel cliënt of begunstigde vermelden in betalings-mededeling; Coda verwerking van CN+Factuur; ...

lees meer...

ActaLibra updates april 2019

Ingediend door FilipVW op di, 16/04/2019 - 15:00

Overzicht van de verbeteringen en aanpassingen in de ActaLibra updates van april 2019.
o.a. met

  • Aanpassingen eRegistration 2.3 [23/04]
  • Controle op BTW nummers via VIES webservice [17/04]
  • Aanpassingen eRegistration
  • Mergebaar formulier Nieuwe aangifte van Nalatenschap (VLABEL)
  • Andere aanpassingen in ActaLibra
    o.a. wijzigingen in de AKB-modellen, voorziening voor BDES, ...

lees meer...

Registratie- hypotheekkantoren: reorganisatie met ingang op 1 mei 2018

Ingediend door FilipVW op wo, 02/05/2018 - 12:30

Op 1 mei 2018 werd een volgende stap gezet in de reorganisatie van hypotheek- en registratiekantoren.
Zie ook artikel op e-notariaat ...

Het ActaLibra team zorgde voor een automatische update die de juiste contactgegevens van alle bij deze reorganisatie betrokken kantoren bij u in ActaLibra aanpast. U moet dus zelf geen wijzigingen aanbrengen. De automatische update die op 2 mei beschikbaar is, doet al het nodige.

lees meer ...

Opleidingen op kantoor

Ingediend door ThomasN op zo, 25/03/2018 - 16:15

Opleiding

Een goede kennis van ActaLibra draagt bij tot een optimaal dossierbeheer en een efficiënte werking van uw kantoor.
Om u en uw medewerkers hierbij te ondersteunen, biedt het ActaLibra team u het hele jaar door diverse opleidingen aan.

De opleidingen worden in uw kantoor gegeven en worden op basis van een voorafgaand gesprek afgestemd op de noden en de specifieke organisatie van uw kantoor.
De opleidingen kunnen gegeven worden aan een of meerdere personen of aan het ganse kantoor.

Deze zijn onze meest gevraagde opleidingen

  • Opleiding voor nieuwe medewerkers
  • Opleiding post-akte verwerking
  • Opfrissing voor het kantoor
  • Opleiding personalisatie van ActaLibra
     

Opleiding voor nieuwe medewerkers

Neem een vlotte start dankzij de opleiding voor nieuwe medewerkers. Gedurende een volledige dag krijgt u een praktische opleiding in Actalibra. De focus ligt op het aanmaken en beheren van dossiers, uitvoeren van taken en opmaken van documenten. Ook voor nieuwe medewerkers in de boekhouding organiseren wij graag een opleiding bij u op kantoor.

ActaLibra Update 1 januari 2018 - build 123

Ingediend door FilipVW op wo, 10/01/2018 - 17:00


Overzicht van de verbeteringen en aanpassingen in de ActaLibra update van 1 januari 2018.

o.a. met

  • aangepaste tarieven hypotheekkantoren
  • andere berekeningswijze voor abattement en registratierechten in AKBs
  • repertoriumnummers voor eRegistration met jaarprefix en slash [optioneel]
  • diverse verbeteringen
  • correcties na 1 januari 2018  (laatste bijgewerkt op 23 januari)