Support

Vragen in verband met de ActaLibra software of een technisch probleem?

Hieronder vind je wie je best contacteert voor welke vragen.

Voor onderstaande ActaLibra software gerelateerde vragen, contacteer je de SDP - ActaLibra Helpdesk:

SDP-CEVI

telefonisch op 056 60 93 61 
per e-mail actalibra@sdp.be  

Je kan hier klikken om de support key in te vullen die je van de ActaLibra Helpdesk-medewerker krijgt.

 

Vragen voor het Boekhoudteam van ActaLibra

  • Correctieboekingen, balansen, rapporten, BTW-aangifte, Coda, Isabel, aktekostenbladen, Excelafrekeningen, kwartaalafsluiting, jaarafsluiting.

Vragen voor het Studieteam van ActaLibra

  • In verband met de update van ActaLibra
  • Over melding inzake de de back-up bestanden bij het opstarten van ActaLibra
  • In verband met het Repertorium, de Dossierplanning, het Expedtieboekje, Dossiersfiches of Persoonsfiches versmelten, Taaklijsten, Afschriften maken
  • Macro's in Outlook en Word: Bericht naar dossier, printen via de macro’s bv. knop Akteafdruk, de merge van gegevens in Word documenten, openen van documenten vanuit  ActaLibra
  • In verband met het Scan & Document Center
  • Printen naar PDF
  • Aanpassingen aan het briefmodel en aktemodel
  • In verband met webservices: upload eDossier naar DossierManager, verzending SSH aanvraag vanuit ActaLibra, upload Sociale en Fiscale Berichten, opzoekingen in het Rijksregister en KBO vanuit ActaLibra, Consultimmo-opzoeking vanuit ActaLibra, ActaMaps opzoeking, meldingen over niet-gevonden certificaten
  • Dossiers (in bulk) afsluiten
  • In verband met de CTI (telefonie-integratie)
  • Knop website voor een bepaalde taak
  • Een bijkomende licentie voor het gebruik van ActaLibra aanvragen
  • Een nieuwe gebruiker aanmaken in ActaLibra + toegang tot het Rijksregister en de webservices
  • Een link op het SDP Notarieel portaal

 

Voor onderstaande technische kwesties bel je best naar jouw eigen IT leverancier

Wie hardware heeft bij SDP kan hiervoor de Technische Dienst van SDP Sint-Niklaas contacteren:

logo SDP SN SDP | Software development, hardware en services
 

Technische dienst  03 766 16 62  (algemeen nummer SDP Sint-Niklaas: 03 777 73 03)
service@sdp.be
https://sdp.biz/nl-be

 

  • Installatie ActaLibra op nieuwe PC
  • Nieuwe Windowsuser aanmaken op bestaande PC
  • Hardwareproblemen: schermen, Pc, toetsenborden…, audio, video, Webex, WiFi, kaartlezer
  • Netwerkproblemen, internettoegang, antivirus (Barracuda), firewall
  • Server - backup cassette, harde schijf, Cloud
  • Vragen i.v.m. Windows updates, anti-virus, Microsoft Teams
  • Outlook : inkomende en uitgaande e-mails, mailbox-kwesties, belnot-adres, spam
  • Weergave of synchronisatie Outlook agenda
  • Printerkwesties (wanneer je print via Bestand>Afdrukken)
  • VPN verbinding voor telewerk
  • Updaten van programma’s waar administratorrechten voor nodig zijn (bv. Isabel software, plug-ins voor internetbrowser, akten digitaal tekenen online met eID kaart….)

 

Klanten die geen hardware hebben bij SDP kunnen voor bovenstaande technische kwesties best contact opnemen met hun eigen IT leverancier

Bel eventueel naar de ActaLibra HelpDesk (056 60 93 61) voor:

  • de installatie van ActaLibra op een nieuwe PC (op voorhand aanvragen aub)
  • de migratie van de ActaLibra Databank naar een nieuwe server: (ruim op voorhand aanvragen)
  • in geval van melding van ontbrekende back-up bestanden bij het starten van ActaLibra

 

Tot slot

Bij twijfel, ben je altijd welkom op de  ActaLibra Helpdesk (056 63 91 61).
We evalueren dan samen wie het best kan helpen: de ActaLibra HelpDesk, de eigen IT leverancier,  de technische dienst van SDP Sint-Niklaas of de ServiceDesk van Fednot.
Heb je bv. een probleem in een bepaalde applicatie op het e-notariaat, dan neem je best contact op met de ServiceDesk van Fednot Tel: 02 505 08 88 of per e-mail naar servicedesk@fednot.be