faq

Internet Explorer kan niet meer gebruikt worden bij Isabel

Ingediend door GatienB op vr, 03/06/2022 - 16:46

Internet explorer wordt niet meer ondersteund door Isabel. Dit heeft een gevolg voor de procedure van het uploaden van banklijsten en downloaden van CODA-bestanden.

Voor het selecteren van de banklijsten moet je nu op de knop 'Selecteer uw bestanden' klikken en vervolgens op zoek gaan naar de T:\Isabel om uw banklijsten te selecteren, waar je bij Explorer meteen op het keuze venster kwam.

De opgeladen banklijsten worden ook niet meer automatisch gewist op de T:\Isabel. Je zal deze na upload dus handmatig moeten verwijderen of verplaatsen.

De CODA-bestanden moeten dan weer gedownload worden op de T:\SDP\Coda. Let op: als deze gedownload worden in een zip-bestand, moeten deze nog 'uitgepakt' worden naar de map hierboven vermeldt.

Om het downloaden te vereenvoudigen kan je instellen dat je browser voorafgaand moet vragen waar de bestanden moeten gedownload worden (Instellingen, Geavanceerd (Chrome), Downloads)

Tip: Je kan de 2 locaties toevoegen aan "Aan snelle toegang vastmaken" om sneller de juiste locatie te vinden (via slepen of rechtermuisklik op de map).

Thuiswerk met gebruik eID kaart voor webservices

Ingediend door ColetteP op vr, 20/03/2020 - 14:25

Sinds enkele dagen zijn we massaal aan het thuiswerken.

Vele medewerkers in het notariaat kunnen gemakkelijk op e-notariaat inloggen met It'sMe. maar, voor het gebruik van de Fednot webservices (Consultimmo, Sociale & Fiscale Berichten, eRegistratie) heb je echter nog steeds een kaartlezer nodig om jouw eID-kaart te gebruiken. Graag willen we hier een paar tips geven aan gebruikers wiens hardware niet door SDP wordt verzorgd. Je kunt gerust (een link naar) deze pagina doorsturen naar jouw IT-leverancier.

Welke zaken zijn nodig om via een RDP verbinding uw eID kaart te kunnen gebruiken voor eNotariaat en andere webservices ?

Sinds mijn nieuwe e-not/eID kaart kan ik geen rijksregisteropzoekingen meer doen in ActaLibra..

Ingediend door ThomasN op ma, 25/07/2016 - 10:19
Tags

 

Wanneer je een nieuwe e-not of eID kaart ontvangen hebt, is het mogelijk dat je geen opzoekingen meer kunt doen op het rijksregister via ActaLibra.

Bij het inlezen van een e-not/eID kaart wordt er automatisch een certificaat geïnstalleerd op je computer. ActaLibra gebruikt dit certificaat om verbinding te maken naar het rijksregister. Wanneer het oude en nieuwe certificaat beide aanwezig zijn op je computer, kan ActaLibra geen verbinding maken met het Rijksregister. Je moet het oude certificaat daarom verwijderen.

Om dit zelf op te lossen, verwijder je het certificaat via onderstaande stappen:

 

1. Open Internet Explorer

 

2. Klik rechtsboven op   en kies Internetopties.
 

 

Naamsverandering van een aantal kredietinstellingen

Ingediend door ColetteP op vr, 17/06/2016 - 12:12
Tags

Af en toe verandert een bank of een kredietinstelling van naam.  Bijvoorbeeld : het vroegere  BKCP heet nu Beobank, een tijdje geleden werd Bank Degroof Bank Degroof Petercam.

Wat is er automatisch gewijzigd in ActaLibra na een update van de software?  Wat moet je zelf aanpassen?

 

Automatische aanpassing door de update:

De update doet enkel aanpassingen in de lijst van banken bij de rekeningsnummers op het tabblad Algemeen van een persoons-of vennootschapsfiche.

 

Zelf aan te passen:

De vennootschapsfiches voor banken die in je databank bestaan en die je gebruikt om als partij toe te voegen in dossiers, worden niet beheerd door SDP.