Outlook macro's vernieuwen

Ingediend door FilipVW op
Tags

Digitale handtekening is vervallen

Bij het gebruik van een Outlook macro, zoals Bericht naar Dossier, kan u een melding krijgen dat de digitale handtekening van de macro's is vervallen.
Voor zowel Office 2016, Office 2013 als Office 2010 werden daarom nieuwe edities van deze ActaLibra macro-module klaar gemaakt.

Volg onderstaande stappen om deze macro's op uw server en Pc's te vervangen :

1. Klik op onderstaande knop, en kies voor Uitvoeren en Unzip (5 files).

      
 

2. Alle Pc's bijwerken

Tot slot moet de Outlook macro op elke Pc in het kantoor bijgewerkt worden :

  • Outlook afsluiten
  • in ActaLibra (Studie of Boekhouding) --> menu Help --> Updater , en klik daar op Vervangen
    (Je kan de Updater ook starten via de Windows Verkenner in de map T:\SDP\ > Appdater.exe)

 

3. Macro's van deze uitgever vertrouwen

Zodra je nu zo'n macro wilt gebruiken (bv. via Bericht naar Dossier), krijg je onderstaand melding :
Klik daar op de knop "Alle documenten van deze uitgever vertrouwen".

Vanaf dat moment zal Outlook steeds deze macro's vertrouwen, en zonder bijkomende bevestiging uitvoeren.

Krijg je deze vraag niet, dan wijst dat erop dat de beveiligingsopties voor Outlook mogelijks moeten gewijzigd worden.
Werk je op een Terminal Server, meld dit dan aan je systeembeheerder of uw IT-leverancier.
In Outlook klik je op Bestand, Opties, Vertrouwenscentrum --> knop Instellingen voor vertrouwenscentrum --> Macro instellingen

De beste optie is de tweede optie.
Lukt het je Pc toch niet om de handtekening te herkennen, kies dan de derde optie.

Kies nooit de vierde optie.